potplaćeni studenti rade preko studentskog ugovora za minimalac
DORIAN VIšNJIć /GLOBAL

Studentska satnica od 2027. raste na 7,06 eura

Rad nedjeljom, blagdanima, noću i prekovremeno bit će plaćen najmanje 10,59 eura po satu

Minimalna studentska satnica u Hrvatskoj od 1. siječnja 2027. iznosit će 7,06 eura neto, nakon što je Vlada najavila povećanje minimalne bruto plaće na 1130 eura. Povećanje je 29. listopada najavio premijer Andrej Plenković, a riječ je o 50 centi više u odnosu na ovogodišnju minimalnu satnicu od 6,56 eura.

Nova satnica izravno je povezana s rastom minimalne plaće, budući da se minimalna naknada za studentski rad izračunava dijeljenjem iznosa minimalne bruto plaće sa 160 sati mjesečno. Prema toj formuli, 1130 eura podijeljeno sa 160 iznosi 7,0625 eura, odnosno 7,06 eura nakon zaokruživanja, navodi Net.hr.

To znači da bi student koji mjesečno odradi 160 sati uz minimalnu satnicu mogao zaradit približno 1130 eura, što je oko 80 eura više nego prema ovogodišnjem minimumu. Veća satnica donijet će i veće naknade za rad u posebnim uvjetima. Studenti, naime, imaju pravo na uvećanje od 50 posto za rad nedjeljom, blagdanom, noću i prekovremeno, pa će minimalna naknada za takav rad iznositi 10,59 eura po satu.

Povećanje će se odnositi i na minimalnu naknadu za rad učenika, koja se izračunava prema istoj formuli. I učenici imaju pravo na 50-postotno uvećanje naknade za rad nedjeljom, blagdanom i neradnim danima.

Kako navodi tportal, ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs treba posebnom odlukom utvrditi novi iznos minimalne studentske naknade u roku od 15 dana nakon donošenja Vladine uredbe o minimalnoj plaći.

Nova satnica prvi će put prijeći granicu od sedam eura, a primjenjivat će se od početka 2027. godine, nakon donošenja potrebnih odluka.

1 / 1